Je kunt een eigen VoIP telefooncentrale aanschaffen. Het voordeel van een eigen telefooncentrale is dat je de controle ook hebt. Als je in de situatie zit dat je inhouse een systeembeheerder hebt kun je zeker in overweging nemen om een eigen VoIP centrale in gebruik te gaan nemen. Je kunt er veel geld mee besparen en je kunt er veel vrijheid ermee bereiken. Misschien kun je je wel herinneren dat je bij de traditionele telefoonbedrijven je wijzigingen moest doorgeven en dat zij dat een keer gingen verwerken en de kosten hiervan bepaalden. Een VoIP telefooncentrale met een systeembeheerder kan ervoor zorgen dat je dit qua kosten zelf in de hand houd maar ook wanneer iets moet gebeuren. De tijd die je hiermee kan besparen is bijna niet in waarde te schatten. Soms duurde zo'n wijziging doorvoeren wel dagen. Een ander voordeel is ook dat je kunt wijzigen zovaak je maar wilt zonder dat dit je arm maakt aan de wijzigingskosten, sommige noemden het zo mooi een mutatie.
Een ander voordeel van een eigen telefooncentrale in je bedrijf is dat je de mogelijkheid hebt om de centrale laten samenwerking met software en hardware die je hebt op kantoor. CTI is de juiste term voor dit soort toepassingen. CTI betekend Computer Telephony Integration. Door de integratie van de telefooncentrale met de PC's in je LAN zijn deze instaat om elkaar van gegevens te voorzien. Zo kun je dus een telefoontje dat binnenkomt automatisch een schermpje op je PC krijgen die het nummer via nummerherkenning opzoekt in de database met je klant- of prospectinformatie. CTI is vooral efficient in helpdesk en callcenter omgevingen. Kleinere bedrijven beginnen ook het nut in te zien van CTI. Vaker gebruiken zij CTI nog efficienter en doelmatiger dan de grote bedrijven die de klantenservice en tevredenheid alleen maar ten goede komt. Was vroeger CTI onbetaalbaar, is door de komst van TAPI dit voor iedereen wel realiseerbaar vandaag de dag.
De mogelijkheden van de huidige VOIP telefooncentrales zijn erg veel. Bedenk de meest ingewikkelde of dure functionaliteit van de grote telefooncentrales. Vandaag kunnen de relatief goedkope VoIP telefooncentrales het zelfde voor minder geld bieden of zelfs meer mogelijkheden bieden. Als je de huidige VoIP telefooncentrales gaat vergelijken met de multinational PBXen van een paar jaar terug kom je snel tot de conclusie dat het eigen centrales uit het stenen tijdperk zijn, zoveel verschil in mogelijkheden zit er tussen traditionele telefooncentrales en VoIP.
Ben je geinteresseerd in telefooncentrales, lees er meer over op de link in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten