Er zijn genoeg manieren te bedenken hoe je kosten omlaag kunt krijgen of structureel besparen kunt door de implemenatie van een goede VoIP centrale. De meestvoorkomende besparingen noem ik even in dit artikel.
Het eerste slachtoffer qua kosten gaat vallen onder je maandelijkse kosten. Je zult blij zijn om het abonnement dat je per maand verschuldigd aan je telecombedrijf drastisch omlaag gaat of zelfs helemaal gaat verdwijnen. Bij VoIP zal dit nagenoeg niets zijn tot een kleine vergoeding per telefoonnummer. Omdat VoIP beperkt word door de bandbreedte van de internet verbinding en niet door een lijn of kanaal. Als jouw internertverbinding snel genoeg is kun je meerdere gesprekken tegelijkertijd bedienen. Zowel inkomend als uitgaand. Bedrijven die een ISDN30 hebben weten wel wat de maandelijkse kosten zijn.
Als tweede kun je besparen op de telefoonkosten. Als je veel internationaal of mobiel belt kun je kosten besparingen van wel 70% realiseren. Als je nevenvestigingen hebt die nationaal of internationaal kun je nog meer besparen. Je kunt dan ook de faciliteiten in het hele bedrijf gebruiken. Intern bellen kost niets. Het verloopt via de telefooncentrale waarbij het niets uitmaakt of die andere persoon in een ander land is. Het voordeel dus van VoIP is dat het gesprek via de internetverbinding verloopt.
De derde mogelijkheid die je hebt bij het besparen op kosten is dat je niet meer vast zit aan 1 leverancier of fabrikan bij het uitkiezen van apparatuur. Als je maar oplet dat je appartuur kiest die SIP ondersteuning heeft. Zo weet je zeker dat dit op je VOIP centrale kan worden aangesloten. Kijk even goed na of de VoIP centrale leverancier wel SIP ondersteuning bied en niet een eigen gemaakt protocol die je weer afhankelijk maakt. Omdat SIP bij elke VoIP centrale te gebruiken is kun je groeien of overgaan naar andere merken zonder steeds nieuwe toestellen of andere randapparatuur te hoeven kopen. Je hoeft dan niet je oude toestellen weg te gooien en zo veel geld weg te gooien. Traditioneel gezien moest je bij een andere telefooncentrale, zelfs al had je hetzelfde merk maar een ander model, alle systeemtoestellen en telefoontoestellen vervangen. Je kon deze niet meenemen naar het nieuwe model centrale. Met de komst van SIP maakt het niet meer uit welk merk of model je kiest of die goedkoop of duurdere modellen zijn. Jij kiest wat past bij je wens.
Meer weten over telefooncentrale, lees er meer over op de link in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten